تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

    پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا

    پیوند ها

    آمار بازدید

    • بازدید امروز : 1
    • بازدید دیروز : 11
    • بازدید کل : 13611

    معلم خوب


    5 – کیفیت های یک معلم خوب چیست ؟

    بیش از 200 کلمه ننویسید و لطفاً بصورت دست نوشته در بیاورید واز تایپ و یا واژه پرداز استفاده نکنید . من فکر می کنم که معلمهای خوب کسانی هستند که در کار خودشان پر شور هستند و زیر و بم کار را می دانندولی این را تشخیص می دهند که همه چیز را نمی دانند ، و از اینکه اشتباه می کنند ، نمی ترسند . به عبارت دیگر معلم های خوب ، هنوز در حال یادگیری هستند . بعنوان یک یاد گیرنده ، شما به خودتان کمک می کنید که بفهمید چه چیزی را باید یاد گرفت و این کار شما را متواضع می کند . من فکر می کنم که یک معلم خوب ، آدم متواضعی است و اصلا مبتکر نیست من همچنین فکر می کنم که یک آموزگار خوب مهارت رهبری را دارد . این بدان معنی است که او می تواند بعنوان یک نمونه قرار گیرد که دیگران از ته دل بخواهندمثل او شوند . آموزگاران خوب برشاگردان خود تاثیر دارند . و شاگردان آنها را مورد احترام قرار می دهند و آنها را تحسین می کنند . ولی از آموزگاران خود نمی ترسند به خاطر اینکه ، یک معلم خوب ، بایستی خوش برخورد ، مشوق ، صمیمی رفتاری دوستانه داشته باشد من فکر می کنم که یک معلم خوب ؛ شخص خلاقی است . شما بایستی ایده هایی برای یک تدریس خوب داشته باشید . اگر چه آموزگاران خوب همکاری شاگردان را نیز به همرا دارند و سخت کار می کنند تا فضای مثبتی را ایجاد کنند ودر آن فضا ، شاگردان به خواست خود نظرات شان را ارائه می دهند و اصلا ً احساس تهدید نمی کنند . من فکر می کنم که معلمهای خوب بیشتر شبیه به راهنما هستند ، در این فضای حمایت وار ، و آنها اجازه نمی دهند که اشتباه انجام دهند و از این اشتباه ، چیزی یاد بگیرند. در آخر آموزگاران خوب ، اصلاً منفی باف نیستند . آنها خالصانه به دروس ، شاگردان ، همکاران و کار کنان ، اهمیت می دهند .

    گرامر در کارهای قبل از شروع رشته آموزشی =

    سوال 1 در کارهای قبل از شروع رشتۀ آموزشی یک سوال گرامری است آموزشیاران خصوصی ، معمولاً گرامر را قبل از شروع رشتۀ آموزشی ، می گنجانند ، بنا به دلایل زیاد . اولاً ، بدون انگار ، این یک قسمت مهم آموزش است . بنابر این ، این می تواند یک مقدمۀ خوب در یک قسمت مهم برای شما باشد .

    دوماً در این قسمت ، مردم معمولاً در آن دچار چالش و سر در گمی هستند . بنابر این کامل کردن آن ، می تواند یک نشانۀ خوب از تلاس شما برای رسیدن به L O S E T / T L E باشد ( هم برای خودت و هم برای آموزگار خصوصی است ) .

    سوماً ، برای آموزشیاران خصوصی ، این کار آسان است که طرح کاری در این خصوص تهیه کنند که برای افرادی که اطلاعات کمی در مورد L O S E T / T L E و یا اصلاً اطلاعات ندارند ، کارایی داشته باشند . زیرا منابع بسیار خوب و آماده ای در این مورد وجود دارد تا به شما کمک کند که به این قسمت بطور مستقل ، کم و بیش برسید .

    سر انجام آموزگاران خصوصی از این وسیله استفاه می کنند تا تخصص زبانی شما را بسنجند . بویژه اگر انگلیسی ، زبا اول شما نباشد . در این قسمت ، ممکن است از شما خواسته شود ، تا قسمتهایی از سخنرانی ، اسمهای غیر قابل شمارش و قابل شمارش ، و همچنین اسمها را بسازید و یا حذف کنید و ممکن است از شما خواسته شود تا فرق بین انواع فعل ها را توضیح دهید . مثل : من به مدت دوسال است که در اینجا زندگی می کنم و من دو سال در اینجا زندگی کردم . و این نیز ممکن است که از شما خواسته شود که فکر کنید در مورد اینکه چگونه می توانید معنی ساختار ها را برای یک یاد گیرنده ، توضیح دهید .
    مثل : کاری را به انجام رساندن ، در جمله من آرایش موهایم را در سال 2 عصر انجام دادم . فرهنگ لغات در کارهای قبل از شروع دورۀ آموزشی :

    سوال 2 در کار بالایی یک سوال واژه ای است . از شما در بارۀ معنی کلمات می پرسد ، و اینکه چگونه آن را در گفتگو به کار ببریم ممکن است از شما سوال شود که فکر کنید در بارۀ افعال دو قسمتی ، مانند : رها کردن ، اصلاحاتی مانند روی تور سیمی نشستن ، و اختلاف در شیوه میان کلمات مانند : سخت کار کردن وسیگار ، معنی های مختلف یک کلمه مثل فشار در چرا فشار نمی آوری ، او کمی زورگو است ، متاسفم من عجله دارم ، او مجبور شد وقت روز را به من بدهد و غیره . همراه با حالت های گرامری ، احتمال دارد که از شما خواسته شود که بگوئید چطور تفاوت معنی کلمه ها رابرای زبان آموزان توضیح می دهید کارکرد در کارهای پیش از شروع دورۀ آموزشی :

    سوال 3 در کار بالا یک پرسشی است در بارۀ کارکرد یک زبان کارکرد یک کلمه است و موقعی استفاده می شود که ما بخواهیم در بارۀ شخصی صحبت کنیم که امید به رسیدن به چه کاری را دارد و آن بوسیلۀ زبان بخصوصی ادا می شود . آن به معنی شغل است ، هدف یا نقش زبانی است که شما برای استفاده کردن انتخاب کرده اید برای مثال : اگر مثال بگوئید : آیا می توانیم کمکتان کنم ؟ شما یک پیشنهاد را ارائه کرده اید . اگر شما بگوئید : من موافق نیستم یا امکان دارد حق با شما باشد ، ولی ...... شما عدم رضایت خود را بیان کرده اید . اگر شما بگوئید : من واقعاً متاسفم ، شما عذر خواهی کرده اید . در هر مورد ، راههای زیادی برای اجرای کارکرد وجود دارد . برای مثال : برای عدم رضایت ، شما همچنین می توانید بگوئید : مطمئن نیستم که با آن موافقم یا شما به نکته ای رسید ه اید ولی ............ یا در مقابل ........... هر کدام از این راههای توصیف عدم رضایت توصیف کنندۀ کار کرد خوانده می شوند . توصیف کننده به راحتی مثال معنی می شود ممکن است از شما خواسته شود که این کارکرد ها و دیگر کارکردها را شناسایی کنید ، که شامل : برای مثال ، پیشنهاد دادن ، شکایت کردن ، در خواست کردن ، رد کردن ، دعوت کردن ، قبول کردن و موافقعت کردن ، ممکن است از شما خواسته شود که چندین راهکار برای بیان یک عملکرد ، شناسایی کنید .

    ( این بدان معنی است ، چندین تشریح کننده ) و فکر کنید در باره اینکه چگونه معنی هر آموزشی :

    سوال 4 در کار بالا یک پرسش است در بارۀ تلفظ ، این سوال بخصوص از شما می خواهد که فکر کنید در مورد روابط بین هجی کردن یک کلمه ( گاهی اوقات رسم الخط نامیده می شود . ) و صدای یک کلمه ( تلفظ آن ) در زبان انگلیسی ، رواابط هجی کردن صدا بصورت یکی یکی نیست ، در حقیقت ، شما متوجه مطالب زیر خواهید شد:

    هر حرفی همیشه همان صدا ندارد . در بارۀ حرف e فکر کن ، و اینکه چگونه این حرف در کلمات زیر تلفظ می شود :

    قرمز ، مال او ، انگلیسی . هر صدا ، همیشه بوسیله یک حرف نشان داده نمی شود . فکر کن در بارۀ حروف صدادار در کلمۀ دیدن . و حالا نگاهی بینداز که چگونه همان صدا هجی می شود در این کلمات : دریافت کردن ، چای ، زمین ، اسکی ، مردم ، حروفی هستند که در بعضی کلمات ، اصلاً تلفظ نمی شوند در بارۀ این کلمات فکر کنید : شمشیر ، رهن ، چاقو ، بعضی از صداها موقعی ایجاد می شوند که حرف مربوطه در حروف معین وجود ندارد . در مورد کلمۀ یک فکر کن .

    اولین صدایش چیست ؟ این ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید جواب دهید اگر شما به شخص دیگری گوش کنید که همان کلمه را می گوید ، و بنگرید همان گونه که دیگران این کار را انجام می دهند . شما قادر خواهید بود که بشنوید ( و ببنید ) که این کلمه با صدای دبلیو شروع می شود ( خطوطی که در هر دو سوی دبلیو وجود دارند ، نشان می دهند که دبلیویک صدا است و نه یک حرف ) و همچنین در صداها ی انفرادی ، ممکن است از شما خواسته شود که فکر کنید در بارۀ سیلاب های کلمات ، که کدام سیلاب ها کشش دار هستند ، یعنی در مقایسه با دیگر سیلاب ها ، با تاکید بیشتری تلفظ می شوند . یک فرهنگ لغت یک زبانۀ نوآموزان ( یک لغتنامۀ انگلیسی به انگلیسی که برای نو آموزان طراحی شده است ، لغت نامۀ مطالعاتی لانگ من ( 2000 ) یک نمونۀ خوب است ) این کتاب می تواند به شما کمک کند هم در صدا و هم در سیلاب های کشش دار . زیرا بعد از سر واژه ، بلافاصله تلفظ کلمه داده شده است ، در شکل سمبل های صدا شناسی . خیلی در مورد اینکه سمبل ها چه معنی ای دارند ، نگران نباش

    (اگر چه ، یاداشت کردن این مطالب نیز اهمیت دارد که تمام دیکشنری های تک زبانه نوآموز ان که سمبل های صدا شناسی را استفاده می کنند ، یک راه حل برای این سمبل ها ، ارائه می دهند . ) ولی به یاد داشته باشید ، این نوع فرهنگ لغت می تواند به شما کمک کند در بارۀ سوالاتی مثل پرسش 4 در کار بالا ، چونکه هر سمبل نشان دهندۀ یک صدا است . سیلاب های کشش دار در همان تست ورود ، نشان داده شد ه اند با استفاده از این سمبل که بلافاصله قبل از سیلاب پدیدار می شود ، کشش دار شده است . تدریس و یادگیری در مراحل قبل از شروع دورۀ آموزشی =

    پرشش 5 در کار بالا , سوالی است در مورد آموزش و یادگیری . در این نوع پرسشها ، از شما در خواست خواهد شد که :

    ● شناسایی کنید که قدرت و ضعف خود را در تدریس

    ● فکر کنید در مورد موقعیت های متفاوت آموزشی

    ● یک تجربۀ یادگیری موفقیت آمیز را که داشته اید ، توضیح دهید .

    ● یک آموزگار خوب ، که شما از او شناخت داشته اید را توصیف کنید .

    ● احتیاجات یک گروه بزرگسال نوآموز را شناسایی کنید که به تازگی به یک کشور انگلیسی زبان برای زندگی کردن و کار آمد ه اند . و انگلیسی کمی بلد هستند . ممکن است از شما سوال شود که در مورد جملات زیر اظهار نظر کنید :

    ● زبان آموزان ، احتیاجی ندارند که در کلاسها برای یاد گیری زبان انگلیسی حاضر شوند . آنها می توانند از طریق کتاب ، لغتنامه ، رادیو ، تلویزیون و اینترنت انگلیسی را فرا بگیرند .

    ● گرامر مهم تر از هر چیزی است و یاد گیرندگان ، اول از همه باید گرامر را فرا بگیرند ، چونکه فراگیرانی که گرامر را خوب درک کرده اند ، قادر خواهند بود که بخوانند ، بنویسند ، صحبت کنند و به انگلیسی گوش فرا دهند .

    در هر حالت ، از شما خواسته خواهد شد که 200 تا 300 کلمه بنویسند .

    در رابطه با کامل کردن دورۀ پیش رشته آموزش ، دو مطلب ، دارای جزئیات بیشتری هستند . اینها : شناسایی قدرت و ضعف خودتان ، و رساندن معنی به این مطالب ، بایستی توجه بیشتری داده شود . زیرا اینها ، مطالب ضروری برای هر مدرسی در مراحل L O S E T / T L E هستند ، نه فقط در این مرحلۀ پیش آموزش ، بلکه در حین و بعد از دوره هم مهم می باشند .

    شناسایی نقاط قوت و ضعف شما :

    سوالاتی که در بارۀ شناسایی نقاط قوت و ضعف شما پرسیده می شوند ؛ رایج هستند ، چونکه از شما انتظار می رود که این مهارت را حین انجام رشته ، بهینه سازی کنید .

    نمونه ای از این پرسش که ممکن است در دورۀ پیش آموزش پدیدار شود ، این است : شمه چه فکر می کنید در مورد نقاط قوت و ضعف خودمان بعنوان یک آموزگار زبان ؟

    خیلی از شرگت کنندگان قبلی احساس کردند که همچین سوالاتی برای جواب دادن ، خیلی مشکل است ، بویژه در مراحل اولیۀ رشتۀ آموزشی .

    این همچنین موردی است که در یک موقعیت نقطۀ ضعف است و در موقعیت دیگر یک مزیت محسوب می شود . یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این پرسش ، تهیۀ لیستی از کلمات است که شما احساس می کنید آن کلمات ، شخصیت شما را توصیف می کنند . از یک دوست بخواه تا به شما کمک کند اگر احساس کردید که این مرحله مشکل است . برای مثال ، اگر این کار را باید انجام دهم احتمال دارد که من با این مراحل روبرو شوم .

    ● مــرحلۀ روش دار

    ● شیوه سازمان دهی شده

    ● خجالت

    برنامۀ کا ری 3 از من می خواهد تا توضیح دهم ، نقاط قوتم و همچنین نقاط ضعفم را چه نقاط قوتی ؟

    من نمی توانم به سوی معلم خصوصی ام بروم و بگویم ، هی من در چیزی خوب هستم ؟ من می دانم که در چه چیزی بد هستم ، ولی فکر نمی کنم در چیزی خوب باشم . من حتی نمی دانم که آیا در راه درست کاری هستم یا نه ؟ کمک ، شرکت کننده ، هنگ کنگ

    اغلب من می بینم که چگونه نقاط قوت در دیگر مراحل نقاط ضعف ایجاد می کنند خط ما بین خط ما بین قوت و ضعف ، مبهم می شود و اغلب من احساس می کنم که هر نقطه قوتی که من استفاده می کنم تا تدریس ام را بهبود بخشم ، یک اما به آن چسبیده است .

    شرکت کننده ، هنگ کنگ ( برگرفته از جواب به تکلیف کاری شمارۀ 3 ، درسهایی از کلاس درس ) .

    اگرمن در بارۀ هریک از این نکاتی که در رابطه با موقعیتهای واقعی هستند . فکر کنم ، زود می فهم که هر کدام ، نقطه قوتی در بعضی موقعیتها و نقطه ضعفی در دیکر موقعیتها هستند . برای مثال : من آماده ام . نقطه مثبت آن این است که من معمولاً می توانم بفهم که به چه چیزی احتیاج دارم و چه موقع به آن احتیاج دارم . نقطۀ منفی آن این است که چهار نفر دیگر در خانوادۀ من هست و اگر از آنها بخواهم که مانند من آماده باشند ، غیر منطقی بنظر می رسد . البته این چیزی است که دقیقاً من انجام می دهم ، این یکی از نقاط ضعف من است و گاهی اوقات من بایستی با آن مواجه شوم . این جریان کاری به شما کمک خواهد کرد تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید ، و این کار را شما باید قبل از شروع دورۀ آموزشی انجام دهید و شما در حین دورۀ آموزشی به آن احتیاج دارید . این مهارت ضروری است ، برای مثال ، در کامل کردن کارهای نوشتاری ( نگاهی بیندازید به فصل 6 ، مراحل نوشتاری ) . در این مرحلۀ آغازین ، توانایی برای راستگو و صمیمی بودن در مورد نقاط قوت و ضعف ، یک مهارت است که بایستی گسترش یابد سعی کن از آن اشخاصی نباشید که می گویند : هی من در چه چیزی خوب هستم ؟ من می دانم که در چه چیزی بد هستم . ولی فکر نکنم من در چیزی خوب باشم . در عوض ، به خصوصیات خودت فکر کن و اینکه هر کدام از خصوصیات شما ، می توانند کم وپیش مفید باشند در رابطه با مجموعه ای بخصوص از موقعیتها .

    معنی ارتباط :

    در سراسر دورۀ پیش آموزشی ، سوالاتی که تمرکز دارند بر مطلب ارتباط برای فراگیران ، بسیار معمول هستند . چه معنی حالت گرامری باشند ، مثل آنها برای دو سال در آنجا زندگی کردند یا معنی لغوی ، مثل گریه کردن ، خاموش کردن ، زیرا این کارها باعث می شود که شما در بارۀ فراگیران فکر کنید ، و اینکه آنها باید چه چیز هایی از شما فرا بگیرند . در جواب برای این نوع از سوالات ، و در دیگر مراحل یاد گیری ، شما متوجه خواهید شد که یک یا چند نوع از این تکنیکها ، سودمند خواهند بود :

    ● نشان دادن حالت صورت ( برای مثال ، با اشاره به گریه کردن تا غم را نشان دهد )

    ● آشکار سازی ( شروع کاری یا پایان کاری را می توان با رفتاری نشان داد ، برای مثال )

    ● واضح صحبت کردن و احتمالاً کمی آهسته تر تا از غلبۀ آهنگ صدا جلوگیری شود )

    ● از انگلیسی پیچیده پرهیز شود ،

    از انگلیسی ساده استفاده شود و همینطور از انگلیسی کاهش یافته دوری شود . 0 آیا می توانم برای شما کمکی باشم و آیا می توانم شما را یاری کنم ؟ اینها پیچیده هستند .

    جمله آیا می توانم به شما کمک کنم ؟ یک جمله ساده است ، جمله می توانم کمک کنم ؟ یک جمله کاهش یافته است . و از آن باید پرهیز شود

    ● استفاده از شکلها و نمودار ها ( برای مثال ، نقشه و یا تصویری از یک شئی .

    شما می توانید از آن نمودار عکس استفاده کنید تا بتوانید . تا بتوانید معنی چمدان را برسانید .

    ● استفاده از چیزهایی که اطراف شما هستند ( برای مثال ، برای توصیف کلمۀ زیر یک جسم را زیر جسم دیگر قرار می دهید .

    جمله را به صورت دیگری بیان کردن ، ( بطور مثال ، شما می توانید از یاد گیرنده بپرسید : آیا تکالیف خودت را به پایان رساند ه ای ؟ یا تکالیف شما تمام شد ؟ یا تکلیف داری ؟ یا می توانم تکالیف شما را ببینم ؟ از این ایده ها می توان استفاده کرد تا به سوالات ویژه جواب د هید .

    سوالاتی که در رابطه با معنی ارتباط می باشند . راهکارهای وسیع تر که می توانند به شما دراین مرحلۀ آموزشی کمک کنند در مرحلۀ بعد قرار گرفته اند .

    راهکارهای پیش دورۀ آموزشی :

    تعداد زیادی راهکار عملی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای به پایان رساندن دورۀ آموزشی ، یکی از آنها ر ا انتخاب کنید . ● از هر مقاله یا کتاب مرجع که گیر می آورید ، استفاده کنید ، مثل فرهنگ لغت نوآموزان که به موضوع ربط داشته باشد . نگاهی بیندازید به WWW ، شما پیشنهاداتی در مورد رشتۀ آموزشی خواهید یافت . کتاب انگلیسی را کشف کنید( 2002) اثری از بولیتو و تام لینسون است که منبع خوبی است برای هر کس که به دنبال جواب سوالات آگاهانه می گردد .

    ● زنگ بزنید یا ایمیل بفرستید اگر مطلبی برای شما ، شفاف نشده است . از سوال کردن نترسید . با یک استاد L O S E T / T L E و یا / کسی که با این مرحله آشنایی دارد ، قبل از / و یا بعد از کامل کردن دوره ، و یا حین کامل کردن دوره . و این کار را انجام دهید بدون اینکه احساس کنید دارید تقلب مرتکب می شوید ( احساسی که قبلاً بوسیلۀ شرکت کنندگان قبلی گزارش شده است ) بخاطر اینکه هدف شما از انجام این کارها ، یاد گیری است . کارهای پیش دوره ، فقط مراحلی از این جریان کاری است اگر چه کارهای دیگر نیز در بالا ذکر شده اند . مصاحبه ، بهترین موقعیتی است که شما را مطمئن می سازد که تصمیم درستی گرفته اید .

    مصاحبـــه :

    مصاحبه ها در رشته های مدرک دار مانند دوره های پیش آموزشی و فرم های کار بردی از لحاظ طول و ساختار از یک مرکز تا مرکز دیگر فرق دارند . در بعضی مراکز ، مصاحبه ها 45 دقیقه طول می کشد ، و در دیگر مراکز ، 30 دقیقه طول می کشد ممکن است از شما خواسته شود که کاری را در حین مصاحبه ، کامل کنید . ولی تمام معلم های خصوصی این کار را نمی کنند . ممکن است مصاحبه شما با دیگر کاندید اها ، همراه هم باشد . و این مصاحبه ممکن است با بیش از یک استاد برگزار شود و شاید با تلفن انجام شود . در بعضی از مصاحبه های دورۀ پیش آموزشی ، مصاحبه بصورت دو بخشی است . از طریق مصاحبۀ رودر رو ، استادان قضاوت بهتری در مورد فعالیتها استعداد ، اطلاعات داخلی و پتانسیل شما خواهند داشت . و این کار بهتر از امتحان کتبی است . تا این مرحله ، ایدۀ مصاحبه ، عملی شده است استادان به دنبال شرگت کنندگانی می گردند که آمادگی امتحان را داشته باشند . آنها به دنبال ارادۀ مثبت در بارۀ زبان انگلیسی و مردمی که از دیگر زبان و فرهنگ هستند می گردند . آنها به دنبال مردمی می گردند که فصیح ، مبتکر هستند و سطح قابل اعتمادی را ارائه دهند تا بتوانند در مقابل یک کلاس تشکیل شده از غریبه ها بایستد و در امور مربوطه صحبت کنند .

     

     

    شما احتیاج دارید تا این قابلیت ها را نشان دهید تا بتوانید در این رشته آموزشی تسلط پیدا کنید .

    اگر چه مطابق با کارهای پیش آموزشی ، در این مصاحبه موقعیت یادگیری برایتان وجود دارد .

    ولی این یکی در موقعیت های ویژه ، فراموش می شود .

    زیرا که شما سخت تمرکز بر این دارید که امتحان را قبول شوید .

    اگر شما به زمانی برگردید که خود را برای مصاحبه آماده می کردید ، آن موقعیتی است برای شما تا یاد بگیرید در مورد

    حدود درسی تا آنجایی که ممکن است ( چه دوره های پیش آموزشی داشته اید و یا نداشته اید ) و این خواست را شما

    نگاه خواهید داشت تا حتی در دوره مصاحبه نیز چیزی یاد بگبرید .

    موقعیت فعالی اتخاذ کنید و سوال های خوبی بپرسید و شنود مناسبی بیابید و همچنین نت برداری کنید ، این رفتار شما

    دو نتیجه مهم در بر دارد :

    اولا : این که شما در مورد ELT/ TESOL چیز های بیشتری فرا می گیرید و کارهای آموزشی که قبلا انجام داده اید.

    دوما : اینکه شما به مصاحبه گر نشان می دهید که آماده جواب دادن هستید و می خواهید بیشتر یاد بگیرید .

    اگر می خواهید یک آموزگار شوید اینه خبرهای خوبی هستند .

    آنهایی که در مرحله مصاحبه رد شده اند،کسانی هستند که مراحل مقدماتی برای ELT / TESOL را مطالعه نکرده اند

    ( که شامل اطلاعات زبانی نیز می شود ) کسانی که بیشتر از اینکه در مصاحبه فعال باشند ، مضطرب هستند.

    یا کسانی که رد می شوند که اراده مثبتی در بیان شغل و مردم آن ندارند . اگر چه خیلی از کسانی که در این رشته مقامی

    بدست نیاورده اند به خاطر آن بوده که مصاحبه را به طور کامل درک نکرده اند .

    این مصاحبه یک موقعیت برای یاد گیری رشته آموزشی است .

    آنها این قبیل چیزها را می گویند :

    چرا آنها به من نگفتند که تکالیف خیلی زیاد هستند ؟

    چرا کسی به ما نگفت که ما از روز اول در مورد TP سنجیده می شویم ؟

    بیشتر این این مسئولیت بر عهده استادانی است که باید جواب هر سوال را مهیا کنند ، بدون اینکه متقاضی سوالی در آن

    مورد کند . درحقیقت ، یکی از همکاران من می گوید ، نقش او در مصاحبه این که آیا متقاضیان می دانند که چیکار باید

    کنند در این مرحله و بایستی به آنها گفته شود که در چه راهی قدم گذاشته اند .

    ولی استادان از لغزش به دور هستند و برای اینکه آن اطلاعاتی که شما احتیاج دارید ، از طریق اینترنت درز پیدا نکند ،

    بایستی آمادگی آن را داشته باشی .

    فقط از طریق یک آمادگی با دقت است که شما خواهید توانست در مصاحبه ، سوالات مناسبی بپرسید ، بنابراین در

    شروع دوره آموزشی ، شما به اندازه کافی اطلاعات خواهید داشت .

    همکاران من و بنده ، سوالاتی را تهیه کردیم که برای مصاحبه از آنها استفاده می کنیم ، آنها شامل :

    . درباره خودت بگو

    . چه نوع شخصیتی هستید ؟

    . شیوه یادگیری شما چیست ؟

    . نقطه قوتی که در کلاس درس به شما کمک می کند چیست ؟

    . چرا دوره آموزشی مدرک دار می خواهید ؟

    . چرا می خواهید معلم زبان انگلیسی شوید ؟

    . از اینکه یک زبان خارجه را فرا گرفته اید چه تجربیاتی دارید ؟

    . چگونه دانشجویان را در کلاس با صحبت کردن می کشانی ؟

    . چگونه به کسی مطلبی را نفهمیده کمک می کنی ؟

    . آیا همه دوره آموزشی را قبول می شوند ؟

    . چگونه تعلیمات تدریس را مرتب می کنید ؟

    . چقدر تکالیف وجود دارد ؟

    . آیا دسترسی به اینترنت خواهم داشت ؟

    . چه نوع افرادی در گروه من خواهند بود ؟ ( چه نوع رده سنی ؟ )

    . آیا تعدادی از آنها تجربه تدریس داشته اند ؟

    . آیا برای یک دوره آموزشی ، باید شهریه اضافی پرداخت کرد ؟ ( برای مثال کتاب ، لوازم التحریر ، فتوکپی ، استفاده

    از اینترنت )

    شما می توانید تمام و یا بعضی از این سوالات ها را در مصاحبه هایت بپرسی ، ولی فکر افرادی باش که شخصا از آنها

    سوال می پرسی .

    هفت مرحله برای موفقیت یک مصاحبه :

    1- کمی اطلاعات در مورد مرکز آموزشی گیر بیاور

    2- در مورد ELT / TESOL تحقیق کن ، تا آنجا که می توانی در مورد اطلاعات گیر بیاور

    3- شما در حال متخصص شدن هستید ، پس مثل یک متخصص رفتار کن .

    4- بیاد داشته باش که مصاحبه یک نوع گفتگو است و تبادل اطلاعات باید کاملا آزاد جریان داشته باشد .

    5- پرسش ها را برای سوال کردن آماده کن ، از این کتاب استفاده کن تا سوالات مناسب را شناسایی کنی .

    6- برای سوالات ، جواب تهیه کن ، این به شما کمک می کند که با اطمینان جواب دهید .

    7- این کتاب را یخوانید .

    آمادگی تهیه کردن مواد آموزشی برای پیش دوره :

    شرکت کنندگان قبلی ، پیشنهادات زیادی ارائه کردند ، بیشترین توصیه آنها این بود که دیگر شغل های راحتی اگر کار

    نیمه وقت باشد رها کنید و برای این رشته آموزشی ، وقت کافی بگذارید .

    اگر چه افرادی که دوره های نیمه وقت داشته اند ، احساس می کنید که این دوره ها بر فشار تجربه اضافه می کند .

    و خیلی های دیگر با داشتن شغل تمام وقت ، نیز موفق بوده اند ولی دیگران اینگونه نصیحت کردند :

    من فکر کنم که بایستی از رییس می خواستم که کار سبک به من بدهد ، چون اگر روز پر از اضطراب و یا کار سنگینی

    داشته باشی ، تقریبا غیر ممکن است که این دوره ها را بگذرانی .

    بعضی ها پیشنهاد می کنند که قبل از شروع دروه شما بایستی قدم های فعالی بردارید :

    . مطمئن شو که قبل از شروع دوره آموزشی از لحاظ بدنی مشکل نداری

    . یخچال را پر از مواد غذایی کن تا در چند روز اولی که از شروع دوره می گذرد ، احتیاج به بیرون رفتن و از دست

    دادن اوقات گران بها نداشته باشی .

    . سعی کن که حمایت خانواده را در مورد آزادی بیشتر برای گذراندن این دوره بدست بیاوری .

    . قرار ملاقات ها را کنسل کن یا به وقت دیگری موکول بگردان .

    . کتاب ها و لوازمی را که مرکز آموزشی ، توصیه کرده از قبل تهیه کن .

    . وسیله مناسبی تهیه کن تا در کمترین زمان شما را به مرکز آموزشی برساند .

    . مطمئن شو که فضای مناسب و دنجی در خانه برای مطالعه داشته باشی .

    . لیستی از منابع مورد نیاز برای تدریس پیدا کن مانند ( روزنامه – مجله – عکس و غیره ) .

    . سعی کن که با مشخصات ریشه ای ELT / TESOL آشنا شوی ، از طریق کتاب های مرتبط .

    . با محیط و آب و هوای محیط تحصیلی آشنائی پیدا کن .

    دلت که نمی خواهد اوقات پر ارزشی را در روزهای اول از دست بدهی ، شروع کن :

    روزهای اول : اول از همه شما بایستی با محیط تحصیل خود عادت کنید . و همین طور در باره مردمی که در آنجا

    زندگی می کنند ، به چه شغلی اشتغال دارند ، دستگاه فتوکپی در کجا قرار گرفته ، اشیاء مهم در کجا قرار گرفته اند .

    متقاضیان قبلی نیز با اتلاف کاری و کاغذ بازی در روزهای نخست مواجه بودند .

    شما با این نکته نیز روبرو خواهید شد که مرکز آموزشی ، برای هر مقطعی ، یک نوع فرم دارد . و همین طور برای

    نحوه تدریس ، برنامه برای درس ها ، نوشتارها ، ارزیابی رشته تحصیلی ، برای تمام این ها ، مرکز آموزشی برنامه

    ریزی کرده .

    این می تواند نقطه شروع خوبی برای تجربه باشد . شما برای این کار باید وقت کنار بگذارید ، سعی کن تا تمام فرمها را

    پر کرده باشی و همه متن ها را وارد پوشه ها کرده باشی ، به تعویق انداختن کارها ، فکر خوبی نیست .

    چه دوره آموزشی نیمه وقت ثبت نام کرده اید و چه تمام وقت راه های زیادی برای شناخت ابزار کاری وجود دارد ، اگر

    چه متقاضیانی قبلی ذکر کرده اند که شناخت ابزار کاری ، کار بسیار مشکلی است .

    در آخر هر دوره هر شرکت کننده برای خود ، دو پوشه درست کرده .

    یکی یادداشت های شخصی است و دومی مختصات کاری خودش .

    این دو پوشه بایستی در آخر دوره آموزشی تحویل مرکز آموزشی شود .

    مختصات کاری بدین صورت تنظیم می شود :

    1- مقالات و نکته ها از استاد

    2- تمرین تدریس :

    1-2 برنامه درسی

    2-2 دست نوشته ها برای فراگیری است

    3-2 جزوه های استاد

    4-2 خود ارزیابی

    5-2 اطلاعات از کتاب مشابه

    3- معلومات از کلاس های درسی

    4- ارزیابی دوره آموزشی ( در پوشه شخصی ، مراحل زیر گذاشته می شود ) :

    1) برنامه ریزی

    2) زبان کاری : (a) گرامر ، (b) فرهنگ لغت ،(c) صدا شناسی ،(d) خواندن (e)نوشتن (f) صحبت کردن (g) شنیدن

    3) روش شناسی

    4) مدیریت کلاس درس و مهارت های تدریس

    5) مشاهدات

    6) کپی از هر چیزی ( خیلی از شرکت کنندگان قبلی اظهار کرده اند که برای پیشرفت در دوره آموزشی این کار بهتر از آن است که در آخر کار فتوکپی بگیریم ) .

    بعضی از استادان ، پیشنهادات خود را برای این دوره در اول کار ارائه می دهند ، اگر این کار را نکردند بهتر

    است که شما پیش آنها بروید و از آن پیشنهادهایشان را برای درج در پوشه بگیرید .

    خاطراتی از روزهای اولیه :

    ( در متن زیر خاطراتی از تجربه آلیسون از دوره آموزشی را خواهید دید )

    . او چه چیزی را در روزهای اولیه دوره آموزشی ستایش می کرد

    . چیزهایی که او درباره آنها نگران بود تجربه من از دوره آموزشی سلتا ( ادامه مطلب ) آلیسون استندرینگ

    لحظات اولیه : شب قبل از شروع دوره من به منطقه استینگ رسیدم و اقامت کردم در خانه ای که به مدت چهار

    هفته بایستی در آن می ماندم .

    روز اول : این روز با فعالیت هایی که بایستی انجام می دادیم ، آشنا شدیم. بعد از آن درس زبان خارجه داشتیم در آن

    کلاس ، یاد گرفتیم که چگونه به زبان ژاپنی از یک تا ده بگوییم و هم چنین زمان را به زبان ژاپنی بگوییم ( هنوز این مطالب به یادم هست ) .

    بعد از ناهار از ما خواستند که تدریس کنیم. کار من این بود که به مدت بیست دقیقه یک امتحان معلومات عمومی راه

    بیندازم . ترسیدم خیلی برایم زود بود . من آمادگی آن را نداشتم . خیلی زود من در برابر پانزده نوجوان خوش روی

    لهستانی قرار گرفتم .

    این بهترین موقعیت بود که بر اضطرابم غلبه پیدا کردم.

    هفته اول : در تمام طول هفته اول فقط به این فکر می کردم که هفته را بدون فاجعه به پایان برسانم . ( اصلا نگران

    نبودم در مورد این که چیزی به کسی یاد می دهم یا نه ) .

    اول صبح مطالبی در مورد مدیریت کلاس درس و برنامه ریزی درسی و در بعد ظهر ، ما تمرین تدریس داشتیم ( TP)

    بعد از ان اطلاعاتی در مورد TP به ما می دادند که هر کس اظهار نظری داشت در مورد نقاط قوت و ضعف دیگری و

    سپس استاد در هر مورد نصیحت می کرد

    . آلیسون از چه چیزی در روزهای اول ستایش می کرد .

    . او فکر می کرد که بعد از اتمام دوره آموزشی چه موقعیت های مهیجی اتفاق خواهد افتاد .

    . اینکه در عمق ماجرا قرارگرفته و وقت ناراحت شدن ندارد .

    . از سختی تدریس درس اول رها شدن .

    . حمایت فکری از طرف استادش که روی او حساب کرده بود .

    . نگرانی های آلیسون در روز های اول

    . هماهنگ شدن با کسانی که در یک خانه زندگی می کرد.

    . نمی دانست که دوره آموزشی شامل چه چیزهائی می تواند باشد .

    . حجم کاری

    . شرمنده شدن در جلوی دانشجویان

    . هماهنگی با دیگران در گروهش به خصوص با استاد .

    . اضطراب آمادگی تدریس

    . تدریس بدون مصیبت .

    . تنظیم کاری چیزی که در موقعیت های تدریس امری الزامی است .

    نگرانی های آلیسون در سه فصل یادگیری ، تدریس و همکاری با یکدیگر ، بیشتر ذکر شده است .

    شروع کاری :

    نکات کلیدی که باید همراه خود داشته باشی :

    . وقتی که شما یک فرم درخواست نامه را کامل می کنید ، در مورد تجربه ات و آشنایی ات با دوره آموزشی را نیز

    بنویس و هم چنین چیزهایی که خود رعایت می کنی .

    . تمام اطلاعات دوره آموزشی را مطالعه کن . نکات کلیدی را با ماژیک روشن مشخص کن .

    . اگر کاری در مورد دوره پیش آموزش گیرت آمد انجام بده و آن را یک موقعیت در نظر بگیر .

    . از اطلاعاتی که فراگیران دارند ، سر در بیاور. این امر به شما کمک می کند تا از مشکلات آنها سر دربیاوری .

    . اگر نتوانستی موارد قوت و ضعف خود را بیابی پس فکر کن در باره خصوصیات خودن و موقعیتی که در آن قرار

    گرفته ای ، در بعضی از موقعیت ها ، خصوصیات فردی می تواند قوت و در دیگر موقعیت ها می تواند ضعف باشد .

    در مصاحبه ، استادان به دنبال کسانی می گردند که آمادگی فکری داشته باشند و نظر مثبتی در مورد فرهنگ و زبان مردم دارند .

    . بعد از اینکه مراحل درخواست نامه را پر کردی به خودت مطمئن باش که استادان از کسانی خوششان می آید که

    اعتقاد به قبولی دارند .

    . کارهای اداری ممکن است در چند روز اول دست و پا گیر باشند ، آنها را کنترل کن .

    . پیشنهاد می شود اگر دوره آموزشی تمام وقت برداشته ای ، شغل نیمه وقت ، نداشته باش .

    . اگر دوره آموزشی نیمه وقت برداشته ای و شغل تمام وقت داری ، سعی کن از شدت کاری کم کنی .

    . به یاد داشته باش که چند روز اول سخت است ولی لذت بخش .

     

     

    فصل ششم

    یاد گیری :

    در این فصل ، شما یاد خواهید گرفت درباره :

    . عنوان هایی که شما توقع دارید درکارگاه روی آنها کار شود .

    . درس زبان خارجه و چگونه می توانید آن را اجرا کنید .

    . مشاهدات هدایت شده ، و این که چگونه می توان از بیشتر موقعبت ها برای مشاهده معلم های با تجربه استفاده کرد

    . مطالب نوشته شده و چگونگی استفاده از آنها

    . چگونه اوقات خودتان را مدیریت کنید تا مطمئن شوید که بیشترین استفاده را خواهید برد .

    کارگاهها :

    کارگاهها بهترین اماکنی هستند که استادان از آنجا برای پیاده کردن محتوای دوره آموزشی استفاده می کنند .

    یعنی دادن اطلاعات در مورد صدا شناسی و برنامه ریزی درسی .

    در مطالب زیر شما نمونه ای از برنامه کاری یک کارگاه را مشاهده خواهید کرد.

    این نشان دهنده مطالبی است که بایستی تدریس شود .

    از شرکت کنندگان توقع می رود که در تمام کارگاهها در ساعت مقرر حاضر شوند و هم چنین کلاس های تمرین تدریس

    و بقیه مطالب درسی .

    توجه کنید به نکاتی که در کلاس ها به شما داده می شود نه اینکه فقط بنویسید ( دانستنیهای زبان شماره یک )

    هماهنگ کنندگان دوره آموزشی به شرکت کنندگان اطلاع می دهند که دوره مذکور شامل :

    فرم ، عبارت ، معنی و استفاده می باشد . و هم چنین شامل اصطلاحات فنی .

    شما می توانید برای پیدا کردن معنی بعضی از کلمات می توانید به کتاب بولیتو و تام لینسون (2002) نگاهی بیندازید .

    یک برنامه کاری برای کارگاه زبان :

    این برنامه کاری برای یک دوره آموزشی تمام وقت چهار هفته ای می باشد .

    به یاد داشته باشید که این یک نمونه کاریست و هر مرکز آموزشی برنامه کاری مختص به خود را درارند .

    هرچند که مراکز آموزشی ، تمرینات مشابه ای دارند ولی عناوین مختلفی برای خود انتخاب کرده اند .

    برای مثال : مهارت های زبانی 2 ، گسترش مهارت های روخوانی ، مهارت های قابل قبول 2 .

    این عناوین مهم نیستند ، مهم این است که شما باید بدانید که مطالبی دارید که بایستی در مورد آنها تحقیقات انجام دهید.

     

    دوره تدریس زبان انگلیسی

    برنامه کاری کارگاه

    15/12 تا 45/10 صبح

    30/10 تا 00/9 صبح

    روز

    هفته

    1- درس زبان خارجه

    2- تغذیه اطلاعات

    1- مقدمه

    2- مروری بر یادگیری

     

    دوشنبه

     

    اول

    اطلاعات زبان ،گرامر، فرم ،عبارت ، معنی و استفاده اصطلاحات زبانی

     

    کلاس EFL یادگیری و تدریس زبان

     

    سه شنبه

     

     

     

     

    ارائه دستور العمل های جدید

    برنامه ریزی درسی

    چهار شنبه

    آگاهی های زبانی

    گرامر 2

    زمان حال

     

    مهارت های زبانی :

    مقدمه

     

    پنجشنبه

    آگاهی های زبانی

    صدا شناسی 1

    صداها

    اطلاعات زبانی

    لغت نامه 1 :

    کلمه

     

    جمعه

     

     

    زمان

    15/12 – 45/10

    زمان

    30/10 – 00/9

     

    روز

     

    هفته

    فهمیدن مشکل کار آموز 1

    اقدامات و احتیاجات

    مدیریت کلاسی

    راههای کار کردن

     

    دوشنبه

     

    دوم

    اطلاعات زبانی

    فرهنگ لغت 2

     

    برنامه ریزی درسی

     

    سه شنبه

     

    اطلاعات زبانی

    گرامر 3

    صحبت درمورد گذشته

     

    تمرین درس زبان

     

    چهار شنبه

     

     

     

    مهارت های زبان

    گسترش مهارت های خواندن

    اطلاعات زبانی

    صدا شناسی 2

    کشش کلمه

     

    پنجشنبه

     

    معنی ارتباطی :

    راههایی برای ارتباط معنی و چک کردن معنی

    تمرین زبان 2

    فعالیت های کمتر کنترل شده

     

    جمعه

     

    تمام مراکز آموزشی در سه جهت فعالیت می کنند :

    . به شما چه چیزی آموزش داده شده .

    . چگونه به شما آموزش داده شده .

    . یادگیری در کلاس درس خودتان اگر چه ، کارگاههای آموزشی ، تجربیات کاری گوناگونی را ارائه می دهند .

    آنها می خواهند بدانند که چگونه یاد گرفتی و نه اینکه چی یاد گرفتی .

    فرق بین کارگاههای آموزشی در متون زیر آمده است .

    ما کارگاههایی را مورد بازرسی قرار می دهیم که مختص درس زبان خارجه باشند .

    درس زبان خارجه :

    خیلی از دوره های آموزشی ، یک زبان ناشناخته را به شما یاد می دهند .

    شرکت کنندگان قبلی ، این کار را یک کار ارزشمند نامیده اند .

    استاد به زبان خارجه صحبت می کند و ما باید بفهمیم که او چه می گوید.

    در تمام این کارها ، سعی می شود که شما تجربه خود را آنالیز کنید . و از شما امتحانی به عمل نمی آید که چقدر از

    دوره را فرا گرفته اید .

    بعنوان یک نو آموز ، شما تکنیک های جدیدی را فرا می گیرید . همیشه به یاد داشته باشید که زبان جدید یعنی :

    مقدمه ، محتوا و یا دقت کردن در دستور العمل کاری .

      انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 465


    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد